EFOP-3.2.9-16-2017-00078
↓ EFOP-3.2.9-16-2017-00078 Összefogással a mindennapokban - segíts, hogy segíthessünk
EFOP-3.2.9-16-2017-00078
"Összefogással a mindennapokban - segíts, hogy segíthessünk"
Szolgáltatási terv alapján megvalósított projektelemek
Egyéni tanácsadás óvodákban, iskolákban - Az egyéni tanácsadás célja, hogy a gyerekek aktuális szükségleteiből és az adott intézményben megjelenő problémáiból kiindulva aktív és célirányos szociális munka keretében támogassa a gyermekek családjainak aktuális problémakezelését, illetve megoldását, a problémakezelésbe bevonva az érintett pedagógusokat is.
Csoportban végzett munka - óvodák
Kutyaterápiás foglalkozás óvodás korú gyermekek számára –
A kutyás terápia egy pszicho pedagógiai módszer, melynek célja, hogy óvodás és iskoláskorú gyermekeknek nyújtson segítséget beilleszkedési, magatartási és érzelmi problémáik rendezésében. Cél olyan foglalkozások tartása, melyben a gyermekek komplex felmérését követően - a gyermeket életkorának, értelmi képességeinek és érdeklődésének megfelelően - terápiás kutya bevonásával történik meg fejlesztésük játékos mozgásos feladatokkal.
Szülők számára szervezett csoportfoglalkozás – „életkorok pszichológiája”
Központi témák: hétköznapi nehézségek, korai agresszió, „hiszti”, ellenálló viselkedés, elalvás körüli nehézségek, szorongások, testvérféltékenység, iskolaérettség kérdése, játék és mese fontossága
Iskolákban, gyermekekkel végzett csoportmunka
Az iskoláskorú gyermekekre irányuló csoportban végzett munka elsősorban osztályfőnöki órákba történő bekapcsolódás keretében történik.
A csoportfoglalkozások tematikája az érzékenyítés jegyében (tolerancia, elfogadás…) kerül összeállításra, célja javítani a társas kapcsolatok minőségét, fejleszteni a problémamegoldás képességét, én tudat megerősítése, konfliktuskezelés és érdekérvényesítő képesség fejlesztése.
Célul tűzzük ki az empátia erősítését a másság, a más életkorú és élethelyzetű embertársaink irányába.
Mentálhigiénés klubfoglalkozások és órák tartása
Konfliktuskezelési (relaxációs) gyakorlatok osztályoknak
Az élet szerves részét képezi a relaxáció és a tudatos pihenés, mert ez által jobban tudnak a tanulók koncentrálni, könnyebben tanulnak és hatékonyabban birkóznak meg az iskolai feladatokkal. Célunk, olyan pihentető gyakorlatokat bemutatása, amelyek segítik a gyermekeket belső nyugalmuk megtalálásában.
Általános iskolákban szervezett szülőcsoportok:
Központi témák: hazugságok, iskolai kudarcok, konfliktus az iskolatársakkal, pedagógusokkal, magatartás és viselkedészavarok, szélsőséges viselkedésformák, kamaszkori sajátosságok, kamaszkori depresszió.
Középiskolákban szervezett szülőcsoportok:
Központi témák: szülőkről történő fokozatos érzelmi leválás, függetlenedés, elszakadás, kortárscsoportok szerepe a fiatal életében, jövendő társadalmi szerepre történő szocializáció, családi egyensúlyzavarok, problematikus megnyilvánulások serdülőkorban.
Szociometria elkészítése
A szociometriai módszer az egyén társas kapcsolatrendszerét, s ezen keresztül a közösség vagy csoport egyes sajátosságainak alakulását vizsgáló eljárás.
Célcsoportunk az általános iskola egy 7. osztálya és a középiskola egy 10. osztálya. Ezekben az osztályokban már kialakult egy olyan közösség, amelyek összetételét vizsgálni lehet, és együtt töltenek még annyi időt, hogy dolgozni lehet a szociogramm felhasználásával az osztályközösség formálásán.
Szakmai műhelyek szervezése
A műhelymunkák általános célja: az óvodai/iskolai szociális munka beillesztése a köznevelési intézmények életébe és feladatellátásába, illetve a feladat hatékony ellátásához szükség kompetenciák erősítése, szakemberek együttműködésekben rejlő lehetőségek felismerése és kamatoztatása.
Célcsoport:
Az első négy szakmai műhely kapcsán a projektben szerepet vállaló köznevelési intézmények szakemberei, illetve a projektgazda által foglalkoztatott szakemberek. Az 5. alkalom kapcsán a Nagykanizsai észlelő- és jelzőrendszer valamennyi tagja.
A szakmai műhelyek felépítésére jellemző, hogy minden alkalommal egy nyitóelőadással indítunk (témában jártas szakember), majd ezt a témához kapcsolódó konkrét esetfeldolgozás követi interaktív formában.
Központi témák:
- Kompetencia a szociális munkában
- Mit kell tudni/mire kell képesnek lenni/milyen akadályokat kell leküzdenie a szociális munkásnak és a pedagógusoknak a közös munka során
- Milyen tanulási tapasztalatokkal segíthetjük elő ezeknek az attitűdöknek, tudásoknak és készségeknek a kialakulását
- A kisebbségi helyzetből, másságból, diszkriminációból fakadó konfliktusok kezelése
- Az óvodai/iskolai szociális munka tapasztalatainak szélesebb körben történő ismertetése
Közösségi programok
Láthatatlan kiállítás –Budapest
A Láthatatlan Kiállítás Budapest egy különleges, interaktív utazása egy láthatatlan világba, ahol teljes sötétségben próbálhatsz meg a gyermekek eligazodni csupán a tapintás, a hangok és az illatok nyomán.
A kiállításon a résztvevők csupán tapintás, hallás, szaglás és egyensúlyérzékelés útján jutnak információkhoz. Így a látáshiány okozta új helyzetben a nehézségek mellett azt is megtapasztalhatják, hogy a szem, mint érzékszerv kiiktatásával is lehet szép és teljes a világ.
A Láthatatlan Kiállítás az általa nyújtott élményen keresztül a nem látók és a látók világát igyekszik közelíteni egymáshoz, és pozitív élményeken keresztül tanítja meg, hogyan segíthetjük, s miképpen érthetjük meg őket.
Workshopok szervezése a projekt ideje alatt 6 alkalommal
Ezen alkalmak célja a pedagógusok, illetve egyéb a gyermekekkel kapcsolatban álló szakemberek és a szülők együtt gondolkodása, közelítése egymáshoz. A programok interaktív jelleggel működnek, központi témájuk az érintett felek problémafeltárása, nehézségek és konfliktusok közösen történő kezelése, együttdolgozás lehetőségei, módszerek ismertetése, résztvevő felek érzékenyítése a felmerülő problémák, várható nehézségek kapcsán, a másik szemléletének, látásmódjának megismerése és elfogadása.
A workshopok ideje alatt a gyermekek számára játszóházi elfoglaltság biztosítása.
Záró szakmai konferencia
A köznevelési intézményekben folytatott szakmai munka során egy igényfelmérés keretében merült fel annak az ötlete, hogy az általános értelemben vett függőségekről szükség lenne egy, a témát feldolgozó előadás megtartására.
Előadó: Dr. Zacher Gábor
Nyári programtervek a közösségi tevékenység keretében
Játszóházi foglalkozások 3 településen
Családi napok szervezése 3 alkalommal
A családi együttműködések erősítése céljából 3 alkalommal (településenként 1 alkalommal) kívánunk nagyobb tömegeket megmozgató közösségépítő programokat szervezni. Mindhárom településen ugyanazzal a programmal várjuk az érdeklődőket.
Tervezett programelemek:
- kreatív kézműves foglalkozások
- háztartásgazdálkodási foglalkozások
- ifjú tehetségek bemutatkozása
- közös családi játékok és vetélkedők – generációk együttműködése
- eltérő életkorok mozgásformáinak bemutatása
http://www.kanizsatv.hu/hirek/2864-osszefogassal--a-mindennapokban-
↓ EFOP-3.2.9-16-2017-00078 2018. január 15. — 2019. július 15.
Tájékoztató
A Nagykanizsai Család - és Gyermekjóléti Központ
EFOP-3.2.9-16 óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység fejlesztésére összeállított , Összefogással a mindennapokban - segíts, hogy segíthessünk” elnevezésű projektje
35.588.062 forint támogatásban részesült.
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt megvalósításának időintervalluma: 2018. január 15. — 2019. július 15.
A projektben együttműködő köznevelési intézmények:
- Rozgonyi Úti Általános Iskola (8800 Nagykanizsa, Rozgonyi u. 25.)
- Királyi Pál Általános Iskola — Grundschule Pál Királyi (8861 Szepetnek, Petőfi u. 61. )
- Királyi Pál Óvoda és Általános Művelődési Központ (8861 Szepetnek, Petőfi u. 70.)
- Nagykanizsai SZC Zsigmondy Vilmos Szakképző Iskolája (8800 Nagykanizsa, Hunyadi u. 18.)
Fenti intézményekben foglalkoztatott szociális segítő neve, elérhetősége:
Cseh Zsófia 20/532-0408
- Zalakomári Általános Iskola (8751 Zalakomár, Tavasz u. 15.) névváltozás után: Somssich Antal Általános Iskola
- Zalakomári Napközi Otthonos Óvoda (8751 Zalakomár, Tavasz u. 17)
- Központi Rózsa Óvoda Ligetvárosi Tagintézménye (8800 Nagykanizsa, Gárdonyi u. 10.)
Fenti intézményekben foglalkoztatott szociális segítő neve, elérhetősége:
Varga Zoltán 30/822-0451
A pályázati mintaprojekt célja egy érzékenyítő program beépítése a szociális munkás feladatellátásába, amely kapukat nyithat az olyan problémák felvállalása és kezelése felé, amely elengedhetetlen egy egészséges és érett — mások problémáját felvállaló/elfogadó társadalmi közeg kitermeléséhez. A program egésze célirányosan a gyermekekre, a pedagógusokra, pedagógusok mellett a köznevelési intézményekben foglalkoztatott szakemberekre és szülőkre egyaránt irányul.
Nagykanizsai Család-és Gyermekjóléti Központ
Cím: 8800 Nagykanizsa Zrínyi u. 51.
Telefon: +36 20 531 9080
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tevékenységcsoportok:
- Egyéni tanácsadás óvodákban, iskolákban
- Csoportban végzett munka (életkorok pszichológiája, kutyaterápia, osztályfőnöki órák tartása, konfliktuskezelés, mentálhigiénés órák, filmklub, szociometria készítése, szakmai műhelymunka... )
- Közösségi programok (családi napok, workshopok, játszóházak, kiállítások, táboroztatás... ) gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátása
Nagykanizsai Család-és Gyermekjóléti Központ
Cím: 8800 Nagykanizsa Zrínyi u. 51.
Telefon: +36 20 531 9080
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.