Szolgáltatási terv alapján megvalósított projektelemek:
Központi témák: hétköznapi nehézségek, korai agresszió, „hiszti”, ellenálló viselkedés, elalvás körüli nehézségek, szorongások, testvérféltékenység, iskolaérettség kérdése, játék és mese fontossága
Iskolákban, gyermekekkel végzett csoportmunka:
Mentálhigiénés klubfoglalkozások és órák tartása
Konfliktuskezelési (relaxációs) gyakorlatok osztályoknak: Az élet szerves részét képezi a relaxáció és a tudatos pihenés, mert ez által jobban tudnak a tanulók koncentrálni, könnyebben tanulnak és hatékonyabban birkóznak meg az iskolai feladatokkal. Célunk, olyan pihentető gyakorlatokat bemutatása, amelyek segítik a gyermekeket belső nyugalmuk megtalálásában.
Általános iskolákban szervezett szülőcsoportok:
Központi témák: hazugságok, iskolai kudarcok, konfliktus az iskolatársakkal, pedagógusokkal, magatartás és viselkedészavarok, szélsőséges viselkedésformák, kamaszkori sajátosságok, kamaszkori depresszió.
Középiskolákban szervezett szülőcsoportok:
Központi témák: szülőkről történő fokozatos érzelmi leválás, függetlenedés, elszakadás, kortárscsoportok szerepe a fiatal életében, jövendő társadalmi szerepre történő szocializáció, családi egyensúlyzavarok, problematikus megnyilvánulások serdülőkorban.
Szociometria elkészítése - A szociometriai módszer az egyén társas kapcsolatrendszerét, s ezen keresztül a közösség vagy csoport egyes sajátosságainak alakulását vizsgáló eljárás.
Célcsoportunk az általános iskola egy 7. osztálya és a középiskola egy 10. osztálya. Ezekben az osztályokban már kialakult egy olyan közösség, amelyek összetételét vizsgálni lehet, és együtt töltenek még annyi időt, hogy dolgozni lehet a szociogramm felhasználásával az osztályközösség formálásán.
Szakmai műhelyek szervezése
A műhelymunkák általános célja: az óvodai/iskolai szociális munka beillesztése a köznevelési intézmények életébe és feladatellátásába, illetve a feladat hatékony ellátásához szükség kompetenciák erősítése, szakemberek együttműködésekben rejlő lehetőségek felismerése és kamatoztatása.
Célcsoport:
Az első négy szakmai műhely kapcsán a projektben szerepet vállaló köznevelési intézmények szakemberei, illetve a projektgazda által foglalkoztatott szakemberek. Az 5. alkalom kapcsán a Nagykanizsai észlelő- és jelzőrendszer valamennyi tagja.
A szakmai műhelyek felépítésére jellemző, hogy minden alkalommal egy nyitóelőadással indítunk (témában jártas szakember), majd ezt a témához kapcsolódó konkrét esetfeldolgozás követi interaktív formában.
Központi témák:
Közösségi prgramok:
1.
Workshopok szervezése a projekt ideje alatt 6 alkalommal - Ezen alkalmak célja a pedagógusok, illetve egyéb a gyermekekkel kapcsolatban álló szakemberek és a szülők együtt gondolkodása, közelítése egymáshoz. A programok interaktív jelleggel működnek, központi témájuk az érintett felek problémafeltárása, nehézségek és konfliktusok közösen történő kezelése, együttdolgozás lehetőségei, módszerek ismertetése, résztvevő felek érzékenyítése a felmerülő problémák, várható nehézségek kapcsán, a másik szemléletének, látásmódjának megismerése és elfogadása. A workshopok ideje alatt a gyermekek számára játszóházi elfoglaltság biztosítása.
2. Láthatatlan kiállítás Budapest - A Láthatatlan Kiállítás Budapest egy különleges, interaktív utazása egy láthatatlan világba, ahol teljes sötétségben próbálhatsz meg a gyermekek eligazodni csupán a tapintás, a hangok és az illatok nyomán. - A kiállításon a résztvevők csupán tapintás, hallás, szaglás és egyensúlyérzékelés útján jutnak információkhoz. Így a látáshiány okozta új helyzetben a nehézségek mellett azt is megtapasztalhatják, hogy a szem, mint érzékszerv kiiktatásával is lehet szép és teljes a világ. A Láthatatlan Kiállítás az általa nyújtott élményen keresztül a nem látók és a látók világát igyekszik közelíteni egymáshoz, és pozitív élményeken keresztül tanítja meg, hogyan segíthetjük, s miképpen érthetjük meg őket.
Záró szakmai konferencia
A köznevelési intézményekben folytatott szakmai munka során egy igényfelmérés keretében merült fel annak az ötlete, hogy az általános értelemben vett függőségekről szükség lenne egy, a témát feldolgozó előadás megtartására.
Előadó: Dr. Zacher Gábor
Nyári programtervek a közösségi tevékenység keretében:
1.
Játszóházi foglalkozások 3 településen
2.
Családi napok szervezése 3 alkalommal
A családi együttműködések erősítése céljából 3 alkalommal (településenként 1 alkalommal) kívánunk nagyobb tömegeket megmozgató közösségépítő programokat szervezni. Mindhárom településen ugyanazzal a programmal várjuk az érdeklődőket.
Tervezett programelemek:
Linkek:
Linkek:
http://www.kanizsatv.hu/hirek/2864-osszefogassal--a-mindennapokban-
https://kanizsaujsag.hu/hir/201905/projektzarot-tartott-a-nagykanizsai-csalad-es-gyermekjoleti-kozpont
https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/tobb-szakembert-is-bevont-legujabb-projektjebe-a-nagykanizsai-csalad-es-gyermekjoleti-kozpont-3045119/
Tájékoztató:
A Nagykanizsai Család - és Gyermekjóléti Központ EFOP-3.2.9-16 óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység fejlesztésére összeállított , Összefogással a mindennapokban - segíts, hogy segíthessünk” elnevezésű projektje 35.588.062 forint támogatásban részesült.
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt megvalósításának időintervalluma: 2018. január 15. — 2019. július 15.
A projektben együttműködő köznevelési intézmények:
A pályázati mintaprojekt célja egy érzékenyítő program beépítése a szociális munkás feladatellátásába, amely kapukat nyithat az olyan problémák felvállalása és kezelése felé, amely elengedhetetlen egy egészséges és érett — mások problémáját felvállaló/elfogadó társadalmi közeg kitermeléséhez. A program egésze célirányosan a gyermekekre, a pedagógusokra, pedagógusok mellett a köznevelési intézményekben foglalkoztatott szakemberekre és szülőkre egyaránt irányul.
Tevékenységcsoportok:
Nagykanizsai Család-és Gyermekjóléti Központ